Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

U 2017. godini SAD u naoružanje uložile 610 milijardi dolara, što je 35 odsto svetskih troškova; druga je Kina, treća Saudijska Arabija, Rusija na četvrtom mestu

Komentari (18) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 02 maj 2018 18:26
...
Drugo mesto je zauzela Kina sa 228 milijardi dolara ili 13 odsto vojnih rashoda u svetu.

Kina je već najavila da planira da utrostruči vojne rashode u narednih 12 godina
Preporuke:
30
5
2 sreda, 02 maj 2018 22:24
To je samo kvantitet!
Kvalitet je na ruskoj strani. Uvek bio.

Dakle, dršte gaće - da ne spadnu.
Preporuke:
35
11
3 sreda, 02 maj 2018 22:50
penzioner Cviko
Veoma je teško vrednovati moć pojedinih armija, jer na cenu svakog artikla za vojsku, utiču mito i korupcija na realaciji prodavac-kupac. Ovome prethode i troškovi projektovanja i proizvodnje artikla koji takođe nisu lišeni mita i korupcije. Dakle, ne znamo šta je stvarna cena američkih aviona, brodova, raketa, itd. Zato mi je realnije tehničko poređenje vojnih proizvoda onoliko koliko je to realno moguće.
Preporuke:
10
6
4 sreda, 02 maj 2018 23:06
Uprkos manjim novčanim ulaganjima
zbog izvanrednog razvoja nauke i pameti predanih naučnika, Rusija je najjača svetska nuklearna svetska sila!
Preporuke:
36
9
5 sreda, 02 maj 2018 23:06
Patriota
To je stara sovjetska fora,bacyske uvek prijavljuju mnogo manji buxet nego sto je u praksi...plus izradjuju jeftinije oruzje od Amera...koji sa druge strane napumpavaju troskove da bi krali...tako da razlika mnogo ,mnogo manja,sto se videlo i u Siriji...zivi bili payment videli
Preporuke:
36
8
6 četvrtak, 03 maj 2018 00:39
Đuka
Sovjeti su imali 2 puta manji budžet od SAD-a i smanjivali razliku, a tajkunska Rusija ima 16 puta manji budžet i povećava razliku. Inače nauka je u SSSR bila deo državne ideologije. Otud toliki instituti i odlična vojna tehnika. Kultura i nauka su bili simboli SSSR-a. Današnja Rusija ima gore rijaliti programe i teže debilizovanje nacije nego Srbija. Zato je pitanje koliko će tehnički uspeti da prate korak. Propada školstvo jer propada kultura. Od kulture ostali filmovi sovjetske škole, novi su im kopija Holivuda. Usiljene emocije, superheroji i slično. Moderna muzika im je kopija američke. Auto-tjune, tehno, teško za slušanje. Sovjetski stil neguje malo njih, među kojima je najpoznatiji ansambl Aleksandrov. Nema više Šaljapina, Haritonova, Kozlovskog, itd. Pisca im ne znam jednog novog da vredi. Sovjeti su imali Bulgakova, Gorkog, Šolokhova, Pasternjaka, Majakovskog, itd. Zapadni duh će im doći glave. I u SAD-u je katastrofa školstvo, ali oni kupuju inteligenciju svuda po svetu.
Preporuke:
14
8
7 četvrtak, 03 maj 2018 00:45
Ali ipak :)))
Ako uporedjujete SSSR i ovu ,,rashku,, onda imate ogroman problem.

Ako pricate o kradji, tek onda nista ne znate, kao na pr. kakva je KORUPCIJA I KRADJA u tzv. Voeno-promislhenom kompleksu Rusije !

Zato su vecina zavoda bankrot, a mnoge zemlje su otkazale nabavke. Zadnji primer Indija, prekinula je zajednicki razvoj SU-57 i otkazuje se od S-400. Koliko vezu sa realnoscu nemate, ako mislite da Rusi smanjuju zvanicno rashode, upravo je suprotno.

Sadasnji razvoj ruske tehnologije nije ni priblizan onom iz Sovetskog Soyuza.

Ako mislite da u Americi neko ,,krade,, u velikoj ste zabludi, jer ne znate da su STVARNE GAZDE i Americke vojne industrije i Drzave - JEDNI TE ISTI !

Niko nece krasti sam od sebe :)

Zakljucak: Koliko je S-400 ,,oborio,,Izraelce (lupaju pa razvaljuju) a Ruska vojska usla u Kijev, toliko se ,,krade,, u Americi :))))

Da se ,,kralo,, kao sto mislite na Zapadu ne bi ga ni bilo. Zapad jedino krade od DRUGIH !
Preporuke:
9
12
8 četvrtak, 03 maj 2018 01:04
Đuka
2.

Zato ja stalno kritikujem današnju Rusiju. Ne što je mrzim, niti što volim SAD. Upravo suprotno. Rusofil sam, ali nisam putinofil. Kritikujem jer me nervira kako su lopovi olupali onu silu od države. Tu mislim i na Putina. Ne znam da li je lično krao, ali su mu deo okruženja lopovi koji su milijarde stekli privatizacijama i koketiraju sa Zapadom. U odličnim odnosima je sa svih 10 najbogatijih Rusa (sve sami milijarderi iz pocepanih džempera). Da ne pričam kako su radili i protiv Srbije (Deripaska i Ivanjenko na otcepljenju Crne Gore, zato je Rusija priznala CG pre bilo koje NATO države). Putinov režim je kontinuitet Jeljcina ili Gorbačova. Obojicu je više puta hvalio. Iste one koji su glasali za sankcije protiv nas dva puta (UN 757, UN 787) dok je Kina bila uvek uzdržana. 2003. se ruska vojska sa Kosova povukla po Putinovom naređenju. Podržava Vučića pred svake izbore. Zato me čudi ovolika putinofilija u Srbiji. Kod mene u Kraljevu ima cela ruska kolonija i niko lepu reč za njega nema.
Preporuke:
6
6
9 četvrtak, 03 maj 2018 01:09
brzi
@Patriota
Izvini ali mnogo ti je piliči mozak. Kažeš na zapadu sve korupcija kde je gotovo sve privatno a na istoku sve legalno i bez korupcije kde je sve državno ili javno. A stvarnost je baš obrnuta, krade se na veliko tamo kde je javno državna svojina dok kod privatne svojine se svaki vlastnik pobrine da ne bude pokraden, ni direktno preko otuđivanja materialnih stvari ni posredno preko korupcijskih ucena.
Preporuke:
5
11
10 četvrtak, 03 maj 2018 05:22
Petar Kos
Najbolji su Saudijci!

Tolike pare a tolika nemoć, to treba umeti! Upleli se u mali, siromašni susedni Jemen i čak i tu uspevaju da gube, a o Siriji da ne govorimo.

Još kad se uzme u obzir da ogroman deo tog njihovog budžeta ide na američko naoružanje, ispade američka vojna industrija još veća u globalnim okvirima.
Preporuke:
6
3
11 četvrtak, 03 maj 2018 08:53
Aleksandar Mihailović
Ova rang lista pokazuje lice i naličje "demokratije" i reševanja svetskih problema za šta se najviše zalažu SAD. Po njihovim shvatanjima žeđ i glad se rešavaju tako što ćeš na gladne i žedne prosuti hiljade tona bombi i time rešiti problem, uopšte više nema ni gladnih ni žednih. Lako je njima da se rangiraju ratnim biznisima i snagom svojih "demokratskih instrumenata", posebno stelt i OU tehnologije, ajde da ih vidim da se postroje po tome koja država koliko reketira i teroriše svoje penzionere i efikasnije ih šalje u "večne banje" od svekolikog naoružanja za koje se troši, a ovde se "štedi", tu Srbija premca nema, ima sve tri olimpijske i svetske medalje, a tek oko neke drvene se bore svi ostali. Prva Nobelova nagrada za "fiskalnu konsolidaciju" se mora dodeliti aktuelnim srpskim vlastima na čelu sa prethodnim i sadašnjim premijerima i ministrima finansija, pa neka je bratski podele, zaslužili su. Penzioneri mogu biti ponosni da svojim odlascima u te banje i lovišta pomažu vlastima.
Preporuke:
6
4
12 četvrtak, 03 maj 2018 09:50
nuklearke služe za podizanje nivoa sopstvene "hrabrosti"
Kinezi se naoružavaju da bi sprečili NATO-SAD da opljačkaju Iran i Rusiju u budućem ratu za energiju (naftu i gas).

Ne zato da bi ih zaštitili nego zato što im je kao najmnogoljudnijoj zemlji na svetu najpotrebnije najviše energenata.

Rusija je smešna sa ljudskim vojnim resursima isto kao i SAD u poređenju sa Kinom.

Ko danas prvi ispali nuklearni balistički projektil biće prvi uništen od svih ostalih nuklearnih zemalja bez obzira na "blokovsku podeljenost"

Prema tome ludaci koji sanjaju o nuklearnom ratu, mogu slobodno da se vrate u ludnice ih kojih su pobegli.

Rusija u zadnjih 73 godine je povela samo jedan samostalni rat i izgubila u Afganistanu odakle su ih najurili mudžahedini, a Sirija se i dalje raketira i pored Ruske "zaštite"

isto kao i "srpska vojska" proterana iz hrvatske i kapitulirala u bosni i na Kosovu i Metohiji.
Preporuke:
4
6
13 četvrtak, 03 maj 2018 12:36
patriota
Povlacim sve sto sam rekao za korupciju u USA.. Aljekovi botovi su me ubedili da jedino u USA i u sadasnjoj Srbiji nema korupcije....
Preporuke:
5
2
14 četvrtak, 03 maj 2018 15:15
Branko Pavlović
Prvo da konstatujemo da je Kina i u zvaničnim podacima povećala vojni budžet 12 puta od 2000.godine, nakon iskustva sa ludacima 1999.u Beogradu. To je bila prekretnica.

Drugo. kako god da računamo, svakako izdvajanje Rusije za vojsku, nominalno, nije veće od zbira vojnih budžeta Francuske i Nemačke. Pa da li iko veruje da su Francuska i Nemačka dorasle Rusiji? Ja mislim niko. Šta nam to govori o načinu trošenja para na zapadu i u Rusiji u vojno-industrijskom kompleksu. Sve.

Ako njima dodamo i Britaniju i Italiju, onda je to 200% veći vojni budžet. I???? Da li bi iko od njih pomislio da ima ikakave šanse sa Rusijom bez SAD. Niko.

Pa kako je to moguće ako Rusi tehnološki zaostaju i raspdaju se u korupciji? Nije moguće.

Treće, što se Indije tiče, ona je još uvek na klackalici: zapad- Kina/Rusija. U tom ključu treba čitati i sve odluke indiujske vlade, pa i promene u vezi naoružanja.Nema to veze ni sa kvalitetom ni sa cenom ruskog naoružanja.
Preporuke:
4
5
15 četvrtak, 03 maj 2018 18:02
@Branko Pavlovic
moj omiljeni vajni analiticar.Do Vam olaksam muke, ruska strana kaze da zvanicno nije obavestena o otkazu Indijaca od Su-57 i jos pokusava da uvali MiG-35 koji je jos pre deset godina trebalo da udje u naoruzanje (Rusija jos uvek nema serijski avion sa AFAR radarom, a kako su prikazali ROFAR radarsku tehnologiju, mozda bolje da bace pare na nju, nego na stelt avione), a pokusava da uvali, nesto je i potpisivano, verziju podmornice Amur 1650 sa VNEU, koji se, takodje, jos ne upotrebljava u ruskoj floti iako se na Zapada koristi 20 godina, kao i nove gomile tenkova.To ne menja cinjenicu da Rusije od vremena SSSR samo modernizuje sovjetsko naoruzanje, nesposobna na vecu serijsku proizvodnju, pogotovo, novih sistema (Armata,Kurganjec,Koalicija,o Su-57 da ne govorim).Neravnomerna modernizacija vojne i kosmicke industrije, dovela je do niza neuspeha sa lansiranjem Bulave i Progresa, povlacenja "Kazanja" na doradu...
Preporuke:
0
3
16 četvrtak, 03 maj 2018 21:13
Ali ipak :))) Sa Obale
Treba da se izvinim zadnjem komentatoru.

Da, tacno ste rekli stanje.

Ipak nije bas sve toliko lose, ima i novih modela i proboja u novim tehnologijama. Uzmimo u obzir da je Sovjetska nauka bila jako napred, ispred svog vremena.

Kakvo je stanje dobro sto je sacuvan najveci deo naucnog i tehnoloskog parka iz Soyuza. Ima Rusija pametnih mladih ljudi, moci ce se stvoriti osnova za buduce u vojnoj sferi. Opet... sa glupostima i kradjama se MORA jednom stati ! Uslov broj 1. !

I opet, kakvo je stanje bilo i koliko se ,,biznis,, pravi i ovo je ,,odlicno,,...

Bice bolje, ali treba vremena i mira....
Preporuke:
1
0
17 četvrtak, 03 maj 2018 21:40
izazov razumu
Branko Pavlović
Pa da li iko veruje da su Francuska i Nemačka dorasle Rusiji? Ja mislim niko.


- da li je Rusija napala Francusku ili Francuska Rusiju
- da li je Rusija napala nemačku ili nemačka Rusiju
- da li su Francuzi i nemci razbucali Rusiju sa komunističkim zločincima ili je bilo obrnuto
- da li su francuzi i nemci razbucali Varšavski pakt, SSSR ili je bilo obrnuto
- da li francuzi i nemci uništavaju Rusiju sankcijama ili obrnuto

Brozovi janjičari otkako su izgubili "oca" uvek se okreću "majci" Rusiji koju su pljuvali ignorisali dok im je Broz punio trbušine američkim dolarima
Preporuke:
2
0
18 petak, 04 maj 2018 01:36
Ali ipak :))) za Izazov
Da, Brozici maleni su se setili ,,Ruske brace,, - Kada im je Zapad pokazao koju vrednost imaju.

Da je neka druga Rusija, Carska, Staljinova ili Leonida Iljica (Breshka) dobili bi od Rusa ...... (ne skazhu ,,nestandrardnuyu leksiku haha) . Misli se na sadasnju ,,vlaS,, (malog Vuka, Jorgovanke, Bate Gashice, Karice, Lazanjovice....)

Kako i da je, i sada se Rusija ,uzdize,, kao druga ,,Amerika,, i kao da bi hteli naci ,,Zapadne vrednosti,, u Rusiji ! Traze ,,Baabu,, brozovi pitomci u Moskvi. ,,Baabo,, iz amrike ih ZNA i daje ima pravu ,,cenu,,. Nadaju se da ce kod Volodje i Kuzhugetovicha bolje proci. Pa nismo li ,,braca,, za dzabe??

Moree, sto bi im dala neka Ozbiljna Rusija ,,bratstvo,, !!!

Aj proci ce i ovo....
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner